DEBOTI

VITORLÁSISKOLA

+36 (70) 314 9095

 
 
A mezőny eleje:
1. Alex THOMSON/HUGO BOSS
2. Thomas RUYANT/LinkedOut (-1)
3. Charlie Dalin/APIVIA
4. Jean LE CAM/Yes We Cam (+2)
5. Kevin ESCOFFIER/PRB
6. Lous Burton/Bureau Vallee
Alex Thomson a Hugo Boss fedélzetén nemsokára eléri az egyenlítőt. Ő már a kereskedelmi szelek toló hatását élvezi, sebessége közel 32 km/h. Thomas RUYANT/LinkedOut napközben közelítette Thomsont, ám délutánra jelentős sebesség különbség alakult ki kettejük között Thomson javára. Jelenleg 78 tengeri mérföld az első kettő között a távolság. A 3. helyezett Dalin szintén jó tempóval közlekedik, tudja Thomson sebességét és már csak 97 mérföld az elsőtől a hátránya. La Cam 4. helyen vitorlázik. Nem lenne méltó senkitől azt írni, hogy visszacsúszott a negyedik helyre, hiszen esetében visszacsúszásról szó sincs. A hagyományos svertes hajójával mesterien vitorlázik még mindig az 1-6-on belül az egyenlítőhöz közel. Hátránya jelenleg az elsőhöz 114 tengeri mérföld. PRB stabilan 5. viszont a 6. helyre Burton kapaszkodott fel.
 
Hogy is kezdődött ez az egész földkörüli vitolás versenyzés anno? The Sunday Times Golden Globe Race volt az első egykezes, megállás nélküli földkerülő verseny. 9 versenyző állt rajthoz. Négyen már az elején feladták. Nigel Tetley 1200 tengeri mérföldre a céltól vezető pozicióban elsüllyedt trimaránjával. Sikerült a süllyedést megelőzően vészhívást leadnia és mentőtutajában várta meg az őt megmentő csapatot. A baleset elkerülhető lehetett volna talán, ha a verseny egyik résztvevője - aki később öngyilkos lett - hamis poziciók megadásával nem hajszolja Tetley-t egy gyilkos hajrába. Tetley élete végül a szárazföldön furcsa körülmények között ért véget. Tetley kiesésével Bernard Moitessier megnyerhette volna a versenyt, de a befutás helyett inkább tovább folytatta az útját Tahitiig, míg végül visszatért családjához franciaországba. A győzelem végül Robin Knox-Johnston ölébe pottyant, másképp nézve ő akarta legjobban a célbaérést, és az ő hajója volt képes a próbatétel befejezésére.